Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

25 October 2015

Maafkan saya, akak

Alkisah, selepas 'puas' bercuti selama hampir seminggu di rumah sendiri,, maka aku pon angkutlah beg segala balik KL.

Bila tiba di TBS, nak naik train pulang ke hostel, ada dua orang akak ni tanya aku nak ke Wangsa Maju dan Hang Tuah perlu naik train yang mana satu.

Dan dengan penuh keyakinan di dada, aku pon menunjuklah train ke Sri Petaling yang perlu mereka naiki.

Dan tibatiba aku rasa tak sedap hati, lalu buka galeri telefon dan cari gambar peta laluan train. Dan aku tergamam seketika,

Sepatutnya mereka harus mengambil train ke Sentul Timur.

Dan sehingga kini, rasa bersalah dalam diri aku semakin lama semakin menebal. Rasa nak menangis, rasa takut, semuanya bercampur.

Sesiapa pun akak berdua tuh, maafkan saya. Saya masih belajar dan masih lagi menghafal laluan train ni.

Dan mohon, jangan menghantui lena malam saya dengan hantu mu.

Sumpah lepas ni aku diam aje kalau orang tanya aku laluan train lagi, walaupun aku tahu jalannya.

Heh.

Maafkan saya, deh.



Sent from Samsung Mobile

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.