Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

16 May 2015

Kelebihan Mempunyai Lesen Memandu

Assalamualaikum..

Credit
Ada orang tanya aku, best ke ada lesen? 

Dan jawapan aku, gilerrr best weh! Hahaa, serius. Selamani kalau kau nak pergi mana-mana tak ada lesen, mesti susah kan? Kena tunggu baslah, teksilah, sampaikan kalau kau nak cepat, betul-betul cepat pun, kau tak boleh nak sampai on that time sebab kena tunggu pengangkutan awam. Betul dakk? Nah! Bila dah ada lesen ni, kau ada reunion ngan kawan-kawan kau dalam kol dua petang, dah kalau tempat tu dekat, lima minit sebelum pukul dua pun kau dah boleh gerak, tak payah kena keluar rumah satu jam sebelum kol dua semata-mata nak tunggu bas.

Tak kisahlah kau ada lesen L, lesen P, lesen CDL, VDL or IDP. Asalkan namanya lesen,


Dan orang tu tanya aku lagi, apa seronoknya ada lesen memandu ni?

First aku gelak sebelum aku menjawab pertanyaan manusia itu. Dan jawapan yang aku berikan tulus ikhlas dari hati yang paling dalam;

Katakanlah antara ramai-ramai kawan kau, kau seorang saja yang ada lesen dan ada transport. Tak kisahlah kereta sendiri ataupun pinjam dari Ayah ataupun Mama. Dan bila ada kenduri kahwin ataupun nak melepak dengan kawan-kawan, dan kau volunteer nak tumpangkan mereka dengan duit minyak mereka yang support, di situ kau dapat kelebihan sebenarnya.

Kelebihannya? Macam yang aku cakap tadi, kalaulah.. Kalau kau guna kereta Ayah kau, macam yang aku selalu buat. Hehee.. Bila kawan kau tu dah turun dari kereta dan pasti dia akan kasi duit minyak seperti yang dijanjikan. Tak kisahlah berapa ringgit pun, aku paling banyak dapat adalah dalam dua puluh ringgit seorang. Heheee.. Dan aku selalu buat, duit tu masuk dalam purse aku bukan pergi mencari Petronas dan mengisi minyak. Selalunya aku buat macam tu lah.

Sekaligus kat situ boleh tambah pendapatan korang yang ciput tu.. Heh.

Itulah antara kelebihan yang aku kasitahu manusia tu. Simple.

Sekian~~

6 comments:

  1. betul, memang bagus kalau ada lesen memandu ni :)

    ReplyDelete
  2. seronoknya ada lesen memandu :-)

    ReplyDelete
  3. Ada lesen memandu memang mudahkan..

    ReplyDelete

Everyone growing up by making a mistake.