Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

10 February 2020

PMS

Assalamualaikum hai.

Nak cerita pasal PMS. Mungkin ada yang tak tahu, PMS ni merupakan Premenstrual Syndrome. Selalunya refer kepada mood seorang perempuan sebelum didatangi teman sejati setiap bulan.



Bagi setiap wanita yang tidak menempuh waktu-waktu seperti ini, tahniah! saya ucapkan. Sebab aku sendiri yang setiap kali dia datang jengah pun boleh buat sakit kepala memikirkan dan melayan.

Mood yang sentiasa berubah-ubah setiap masa. Kadang rasa lapar gila, kadang rasa nak berfoya-foya, sekejap nak maki orang, sekejap nak menangis tak tentu pasal.

Aku sendiri setuju dengan kenyataan, "woman is complicated!"

Kadang mahukan itu, kadang mahukan ini. Bila dah dapat, eh rasa macam nak benda lain pulak. Kami, perempuan sendiri pun tak faham apa yang kami nak.

Tapi, keadaan itu akan jadi meleret bila dalam mood PMS ni. Contohlah, bila tengah PMS, lepastu satu hari rasa macam nak marah orang aje. Kemudian, datang mahluk Tuhan yang menguji kesabaran.. kau tengoklah dia punya mengamuk tu macam mana.

Tiba-tiba rasa macam semua orang tak sayang dia. Tiba-tiba rasa insecure dengan orang lain. Tiba-tiba.. ehh banyaklah tiba-tiba tu.

Aku pun kadang tak faham diri sendiri itu mahukan apa. Bila dah diberi apa yang aku nak, masih juga hati ni tak puas. Nak lebih lagi.. lebih yang macam mana pun aku sendiri tak tahu.

Complicated, bukan?

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.