Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

11 May 2020

Pulau Perhentian

Assalamualaikum haiiii

Okeylah, nak cerita percutian aku ke Pulau Perhentian.

Sebenarnya dari duluuuu lagi aku memang nak sangat ke Pulau Perhentian. Dan sekarang ni barulah tercapai.

Ohh, aku pergi bersama classmate aku (studio trip) pada Khamis 13 March 2020 dan pulang semula ke USM pada 15 March 2020. Betul-betul sebelum MCO dilaksanakan.

Itinerary kami sepanjang tiga hari di sana:-

Jumaat: scuba diving 11am - 3.30pm, hiking 5pm - 6.30pm
Sabtu: Water confidence 8am, Snorkling 9.30am - 5pm. BBQ at night.
Ahad: Keropok lekor shopping, Kolam Air Panas.

Firstly, scuba diving sangatlah seronok. Dengan guide yang kacak. Scuba diving tak pernah ada dalam bucket list aku pun, tapi, bila aku dah try haritu, baru aku tahu kenapa orang letak scuba ni dalam bucket list mereka. Sangat best ye. Sangatlah rugi bagi yang tak pernah mencuba.

Hiking to Wind Hill pun best jugak. Perjalanan naik tu memang lelah, lagi-lagi baru saja lepas scuba diving sebelumnya. Tapi, lelah itu hilang sebaik saja terlihat pemandangan yang sangat cantik. No wonder, ramai aje yang hiking dengan baju photoshoot depa tu.

Snorkeling tu dari pagi sampai petang sebab banyak gila checkpoint dia. Tak puas. Jelas sangat ikan dan coral bawah laut. Nampak shark yang kecil dan comel. Ada ikan yu.

Setiap kali waktu makan hadap pemandangan ni


Banyak lagi gambar, tapi aku malas nak letak. Korang pergi sendirilah baru dapat rasa keindahan Pulau Perhentian. hehehe

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.