Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

4 June 2020

Rasa

Assalamualaikum hai,




Nak cerita mengenai rasa, perasaan..

Berbulan duduk rumah ni, dari sebelum puasa, puasa dan sekarang hari raya. Aku dapat rasakan perbezaannya.

Jika sebelum ini, aku selalu akan berpuasa bersama kawan-kawan di universiti, tapi tahun ini, aku berpuasa dan menyambut syawal dengan keluarga sendiri. Rasa itu lain-sangat lain. Rasa berjauhan dari keluarga itu lain. Rasa duduk disamping keluarga juga lain.

Dan,

Seperti tahun-tahun sebelum ni, aku akan khatam al-Quran di bulan Ramadhan. Tapi, tahun ini aku gagal. Gagal khatam al-Quran di bulan yang mulia. Sedih? Sangat. Sebab pahalanya berbeza.

Dan harini, bila kembali menyambung apa yang tertangguh, aku rasa lain. Rasa itu sangat sangat lain. Berbeza amat. Rasa tenang itu tiada. Perasaan sayu itu tiada.

Mungkin, inilah apa yang dicanang orang, rasa tenang bila beribadah di bulan Ramadhan yang orang nanti-nantikan setiap tahun.

Serious guys, bila bukan bulan puasa ni, tengah dalami ayat Quran pun boleh termelayang ke laut china selatan. Dia punya fokus tu lain macam hilangnya.

Semoga kita bertemu lagi di Ramadhan yang akan datang

dan

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin. Aku minta maaf jika selama aku di sini, ada bahasa aku yang mengguris hati. Ada perasaan yang aku calarkan. Ada hati yang aku lukakan. Susun sepuluh jari, aku minta kemaafan.

Tulus Ikhlas.
Miss Oren

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.