Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

25 April 2022

Positive COVID-19

 Assalamualaikum, hai.


Apa orang kata, dah kalau nak kena. Elaklah macam mana pun, mesti akan kena juga.

Kun fayakun.

Sekarang ni dalam rumah tinggal 4 orang aje. Abang dah kahwin, and lagi sorang study di UM. Jadinya bulan lepas, masa mama dengan ayah(aku dengan lil bro tak ikut, sebab malas) hantar sistur balik UM, rasanya kalau ikut yang ayah cakaplah, dapat covid ni waktu berhenti di RnR. RnR mana, aku pun tak tahu.

Ayah yang demam dulu selang beberapa jam tiba di rumah. Laju dan cepat betul virus tu buat kerja yaa..

Ni ayah punya.


Next two day pulak, my lil bro pula yang demam tak kebah-kebah. Try check, memang confirm positive.



Lepastu mama pulak yang kena.



Dan aku.. *flip hair*.. Walaupun sebelum-sebelum tu aku makan, melepak bersama mereka bertiga. Aku masih negative.



Jadinya, disebabkan aku saja yang negative. Makanya, akulah yang kena kuarantin.

Ohh, tahun lepas aku kontak rapat, aku sorang aje yang positive RTK. Tapi, bila buat PCR di KKM, resutnya negative di kedua-dua swab test. Kena kuarantin sepuluh hari.


Eh eh, tahun ni aku negatif pun aku kena kuarantin juga. Sedih siot. Makan pun kena oder bungkus. Penat betul.


Tapi, bila dah hujung-hujung tu aku malas dan penat. Aku makan aje apa yang mama masak. Bila dia orang dah hari terakhir, aku pun check takut kalau-kalau sangkut ke apa.. and here the miracle happen.. still negative.


Jadi, ambillah booster, everyone.


p/s: Lagi beberapa hari aje ni nak raya. Jangan melancong tempat tak penting ya.. Kang masa raya kena COVID, habislah. Beraya dalam bilik ajela awak tuu.

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.