Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

27 July 2019

Do Good To Others

Assalamualaikum, hanya mahu berkongsi kejadian ini pada semua.




It's happen during diploma year. Masa tu nak gi jawab final, ada sorang ni dia takde lagi 10¢ je untuk cukupkan singgit bayar duit teksi kolej. Waktu tu Grab, Uber takdak lagi. Aku pun bagi jelah singgit. Dan dia mintak no phone, nanti habis exam dia ganti semula. Aku cakap; "Tak perlu lah. Hanya minta doa supaya aku dapat jawab exam dengan lancar aje."

And turn out, lepas habis exam tu. Aku nak bayar duit teksi nak gi lrt. Aku naik dengan random girl dari asrama. Dan aku memang tinggal RM50 aje sekeping. Teksi kan tak suka kita bayar pakai duit besar. Tambang teksi dalam RM4-5 macam tu.

And that girl, bila nampak aku pegang RM50 terus dia cakap, "tak payahlah. Saya bayarkan."

Aku terus--

Betullah. Do good to others, Allah will help when we need some help.

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.