Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

25 November 2019

Sibling

Assalamualaikum,


Aku kan, ada kawan yang tak berapa rapat sangat dengan adik-beradik dia orang. Dalam sepuluh orang kawan, adalah lima ke enam orang yang tak rapat. Ramai jugak tu..

Dia orang selalu cakap,

"Aku mana rapat dengan abang aku."
"Aku WhatsApp abang aku pun kalau aku tengah takde duit."
"Aku jaranglah berbual panjang dengan dia."
"Aku tak selalu sangat masuk dengan adik aku."

Dan macam-macam lagi.

And.. I wonder how they seeing each other at home. Macam mana mereka 'hidupkan' suasana bila di rumah?

Kalau adik-beradik yang ramai tu, tak kisah sangat. Ni yang dua beradik aje. Macam krik krik je rumah tu.

Kalau aku.. Kami sangatlah rapat. Aku rapat dengan semua beradik aku. Dan mereka rapat dengan aku. Boleh dikatakan setiap hari kami akan cuba untuk keep in touch walaupun kami belajar jauh-jauh. Dan sekarang ni, lepas abang aku dah kahwin, dah duduk rumah sendiri pun kami masih keep in touch sesama sendiri. Jadi, rasa berjarak antara kami boleh dikatakan tak ada langsung.

Even kami tinggi suara, marah-marah tak puas hati, tapi kami marah tak lama.  Setengah jam lepas tu dah boleh bergelak sama-sama. Kami cepat sejuk kalau marah. Semua jenis yang tak cepat marah.

Dan bila orang cakap, "Aku jealous dengan hubungan kekeluargaan kau." I understand now.

So, macam mana hubungan kau orang dengan adik-beradik kau orang?

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.