Home Owner Gais Karya RulesReview
"Keep smile even your heart bleeding." - Saidina Ali.

24 July 2015

Life

Assalamualaikum hai,

Pernah tak, sekali pun jadilah kauorang tertanya-tanya kenapa apa yang kauorang buat tak mendatangkan hasil langsung? Kenapa apa yang kauorang buat mesti orang lain yang dapat? Kenapa aku tak boleh jadi macam diaorang? Berjaya dengan sekali percubaan, sedangkan kau, dah banyak kali mencuba sampai kau jatuh tersungkur berdarah parah sekalipun, kau masih tak berjaya lagi?

Pernah tak?

Mesti pernah, kan?

Ya, aku pun pernah rasa macam tu juga. Bukan kadang-kadang, tapi selalu. Selalu okeh? Dan rasanya, sangat sakit. Kan?

Sakit sangat-sangat-sangat sampai satu tahap kau dah rasa malas nak mencuba lagi. Kan?

Rasa sakit tu, nak kongsi dengan orang lain pun rasa tak seronok sebab rasa sakit kecewa tu, hanya diri kau, hati kau saja yang tahu. Bukan orang lain. Betul?

Macam aku beritahu tadi, aku pun pernah rasa macam tu. Sebab tulah wujudnya entri ni.

Tapi itulah namanya kehidupan.

Walau rasa sakit, kau kena juga hadapinya dan yang paling penting, jangan pernah berhenti untuk kejayaan masa depan kau.

            

No comments:

Post a Comment

Tekanlah aksara-aksara yang indah maka jadilah ayat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...