Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

12 July 2015

Aku pilih menipu

Assalamualaikum,

Hiks hiks, tetiba rajin nak up entry sebelum masuk waktu berbuka jap lagi.

Alkisah, baru dua minit lepas, Mama tercinta WhatsApp aku tanya berbuka apa hari ni? Seolah-olah naluri dan firasat seorang ibu tahu yang anak perempuan sulung dia ni berbuka macam orang tak ada makanan aje.

Biskut oreo dengan nescafe. Itulah makanan berbuka aku hari ni. Sedih, bukan?

Ehh tak! Bukan sebab aku tak ada duit. Bukan sebab Mama-Ayah tak masukkan duit. Bukan-bukan. Duit ada. Banyak. Sampai aku rasa macam malas nak keluarkan duit. Hahaa

Sebabnya, iyalah. Nak berjimat. Nak beli buku, nak guna untuk kecemasan nanti. Accounting and Finance punya harga buku jangan tanyalah berapa. Satu buku account tu dah tujuh puluh lima ringgit. Nasiblah boleh guna untuk next-next-next sem. Tapi ada buku english tu dalam harga tiga puluh something, tapi boleh guna untuk satu sem aje, kan membazir tu.

Dan jawapan aku pada soalan Mama tadi,

"Makan nasi ayam dengan murtabak je." Yeah, aku pilih untuk menipu. Terpaksa untuk menipu.

Lagipun, lagi dua hari aje aku kat sini sebelum balik raya. Dan selepas tu, Mama dah boleh tengok dah aku berbuka apa nanti.

Huh~

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.