Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

5 July 2015

Student Life

Assalamualaikum haiii (:

Credit to :


Tiba-tiba nak update pasal Student Life ni sementelah aku sekarang bergelar seorang pelajar. Heh.

Student life yang sekarang semestinya dah tak sama dengan student life masa zaman sekolah. Serious talk weh.. Lagi-lagi kalau hangpa yang belajaq jauh-jauh dari keluarga. Luar negeri pula kauorang terdampar. Maksud aku luar negeri kat sini, mean If kauorang duduk Johor, then terdampat kat Perlis. Perlis tu kira luaq negeri lah jugak en en en?

Hahaa

Apa yang berbeza?

Pertamanya, kena berjimat. Sentiasa perlu berjimat. Serius. Kalau kauorang tak berjimat, jangan salahkan sesiapa kalau hang setiap hari sahur dan berbuka makan maggie dengan ayaq masak!

Lagilah kauorang kena berjimat kalau duit Mara tak masuk lagi. Hehee

Tapi kalau mak-pak hang kaya, boleh kirim duit tetiap hari, tak payah kot berjimat. Aku rasalah,

Keduanya, berdikari. Berdikari maksud aku kat sini, kauorang kena buat semua benda sendiri. Contoh, kalau masa sekolah dulu, mak yang kejut bangun pi sekolah, tapi sekarang, kena kunci jam sendirik untuk bangkit pi kelas.

Atau tak pun, masa nak bangun sahur. Pernah weh sekali aku dengan satu housemate aku tak bangun sahur sebab terlena dengan hujan di luar rumah. Sangat menyedihkan siang tu bila semuanya terdampar macam ikan duyung kat tepi pantai. heh!

Ketiganya, makanan.
Sangat menyedihkan bila tetiap hari kena beli makanan sendiri. Tak ada sesiapa yang nak masakkan macam selalu. So sad ending, i guess. huhuu..

Sudahlah kena berjimat, lepastu kena beli makanan sendiri pula tu. Kalau makanan tu memurah tak apelah juga, ni mahal tahap cekik darah wehh.. Sampai roommate aku dah sediakan satu kotak maggie cup buat persedian tetengah bulan. heh.

Sangat sedih~

Lagi menyedihkan, bila kat asrama tak boleh masak. What the..?

Tapi tu lah student life. Okeh bye.

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.