Home Owner Gais Karya RulesReview
"Keep smile even your heart bleeding." - Saidina Ali.

17 February 2016

Sejadah

Assalamualaikum annyeong.

Semua kenal namanya sejadah kan? Tempat untuk pasakkan kaki, tunduk bersujud pada Allah.

Credit given to :-


Masa bercuti haritu, tengah jenjalan dekat Rantau Panjang, Mama pesan suruh beli sejadah. Beli sejadah yang keras.

Aku dengan adik-beradik plus Ayah dah pelik dah, kenapa nak sejadah yang keras sedangkan ada yang lembut?

Then My Mom replied;

"Kalau solat guna sejadah lembut, kadang-kadang buat kita lalai. Tak khusyuk. Kalau solat guna sejadah keras, sekurangnya buat kita khusyuk, buat kita sedar yang kita ni hanya seorang hamba Allah yang banyak buat silap."

Dan, aku terkesima.

Deepest.

2 comments:

  1. Sejadah keras macam mana? Yg kalau sujud boleh rasa sakit ke?

    Rasanya lagi senang khusyu solat bila kita memang sorg, xde gangguan mcm pagi2 kol 4-5 tu. Time tu memang kita xde komitmen lain selain tido. Kalau boleh lawan rasa nak tido tu, nak khusyu solat waktu pagi camtu lebih senang.

    ReplyDelete
  2. Wow. Ok deep. Sbb sejadah qila bwk gi hostel sememangnya lembut hihihih. Ok nak tukar la lepas ni hehehhehe thank u sistah! <3

    ReplyDelete

Tekanlah aksara-aksara yang indah maka jadilah ayat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...