Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

25 May 2015

Count Down

Assalamualaikum,
Count down apa?

Count down yang sangat menyedihkan. Ehh jap! Count down dalam melayu apa eh? Aha, Mr. Google Translate can help!

Aku sekarang ni tengah mengira detik-detik perpisahan aku dengan famili. Huarghhh.. Nak menangis. Serius.



Sebelum ni, aku tak pernah berpisah dengan famili. Aku bukan pelajar sekolah asrama yang kena tinggal di asrama. Aku hanya seorang pelajar sekolah harian biasa aje. Sepanjang lapan belas tahun yang masih belum cukup 18 ni, aku tak pernah duduk jauh dengan famili. Setakat pergi kem dua hari tiga malam tu, bolehlah.

So boleh imagine kan macam mana kehidupan aku? Masih duduk di bawah celah ketiak Mama and Ayah. Hmm..

Alkisahnya, aku nak pergi sambung belajar bulan 6 ni. Satu hari saja aku sempat berpuasa kat sini sebelum tiga tahun yang akan datang aku akan berpuasa di sana. Huarghhh! Nak menangis lagi.

Serius, masa isi permohonan sambung belajar tu, semangat punyalah berkobar-kobar. Sampai tak tidur malam duk pikir pasal permohonan tu. Langsung tak fikir macam mana hidup aku tanpa keluarga nanti. Langsung tak fikir yang aku akan tinggalkan keluarga.

Gulp!

Bila dah lengkapkan semua dokumen, dah mula nak beli barang, masa tu lah baru rasa kehilangan dan perpisahan tu tiba-tiba muncul. Masa tu lah nak menangis. Huhuu..

Aku bukan tak suka, cuma rasa berat hati nak tinggalkan keluarga. Tiga tahun kot! Dah lah jauh. Err err, KL tu jauh ke? Hahaa

Tapi ada kebaikannya juga, duduk belajar jauh-jauh ni sebenarnya nak ajar kita berdikari. Jangan bergantung harap sangat dengan keluarga. Nak dedahkan kita dengan dunia luar yang penuh pancaroba. Perghh ayat!

So, Miss Oren, selamat mengira detik-detik perpisahan! And good luck for your future.

No comments:

Post a Comment

Everyone growing up by making a mistake.