Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

9 January 2016

Bila Kawan Dapat Tahu Aku Ada Blog!

Heya Assalamualaikum,


Credit Given :-


Gulp!

Antara sesuatu yang selalu buat aku tak senang duduk, gelisah dan sebagainya bila kawan aku tahu yang aku ada blog!

Aha, nampak macam sesuatu yang doesn't make sense, tapi aku kalau boleh memang tak nak orang lain tahu yang aku ada blog termasuk Mama aku sendiri. Serious talk!

Rasa macam, mereka duk peratikan setiap tingkah perbuatan aku. Macam manusia pervert. Okay, perumpamaan yang sangat melampau. Hahaa

Dan nak dijadikan cerita, ada seorang housemate aku ni, haritu masa tengah kelam kabut siapkan assignment, dan tiba-tiba laptop dia down, rosak dan tak boleh buka. Jadi, sebab aku ni satu classmate dengan dia, dan sebagai salah seorang housemate yang prihatin, aku pun bagilah dia pinjam laptop aku untuk dia siapkan assignment yang tinggal lagi beberapa hari je deadline.

Dan entah macam mana dan bagaimana, dia terbuka salah satu internet dalam laptop aku dan terjumpa blog aku yang aku memang dah set default. Dan saat tu juga, dia terus serbu aku cakap,

"Weh hang ada blog?!" Reaction dia memang terkejut giler.

Dan aku lagilah bertambah terkejut plus jantung berdetak lebih kencang seperti genderang mahu perang. K.

Serius, masa tu aku speechless gila. Nasiblah masa tu hanya ada kami berdua je kat rumah. Kalau tak, aku tak tahulah apa nasib aku.

Heh, kadang-kadang rasa menyesal pun ada bagi dia pinjam laptop, tapi kalau tak bagi, kesian pula dia tak boleh nak siapkan assignment. Lol, aku dalam dilema. Haih,

Tapi itulah, lepas disogok dengan pizza dan McD, dia berjanji dengan aku takkan beritahu orang lain pasal aku yang ada blog ni. Aku entahlah,, malu mungkin bila orang lain dapat tahu yang aku ada blog.

Rasa macam life aku tak bebas. Rasa macam hidup diperhatikan setiap gerak-geri. Haih, nak kutuk housemate sendiri pun rasa tak best macam ni. Aduduhhh,

Kau! Ye, kau. Aku tahu kau baca entri ni, so just keep your mouth from moving. Or not, hidup kau dah tak seindah dulu lagi.

Heh,

8 comments:

  1. Betul, kadang kadang blh terbongkar pulak dgn cara org pinjam laptop kita. Susah payah guna nama samaran x bagi org tahu. Kalau family tahu, huh, wajib sy delete blog =.=

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa betul.. susah payah cari nama samaran, end up dia tahu dengan buka laptop je. haihh

      Delete
  2. huhuhhuhhuhhuhhu....nasiblah dapat org sekeliling yg tak minat dgn dunia blog ni...xtau mcmmna nak rasa kalau kantoi cenggini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung ada orang sekeliling macam tuh. tak perlu risau dah kalau dorang tahu. huhuu

      Delete
  3. Yessssss ! Sokong ! Tak suka bila orang kenal tambah tambah family tahu yg kita ada blog . Rasa tak bebas untuk menulis =.="

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. seperti layang layang yang terikat di pokok. tak bebas

      Delete
  4. Yup..benda sama yg aku takutkan. Rasa dh xde freedom la kalau ada org tahu. Nasib baik setakat ni x kantoi lagi.

    Nasib kau la..lepas ni nak update dh kena filter 2-3kali sebelum publish. Kalau x, ada yg terasa pulak..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu lah pasal.. nak kutuk kawan dekat blog susah wehh bila dia tahu. haih T,T

      Delete

Everyone growing up by making a mistake.