Home Owner Gais Karya RulesReview
"Keep smile even your heart bleeding." - Saidina Ali.

3 January 2016

Kahwin Muda?

Assalamualaikum Heya,


Credit Given to :-

Sekarang ni, ramai betul aku tengok yang kahwin muda. Ehh tak, bukan. Aku buat entri ni bukan sebab aku nak kahwin muda. Bukan, bukan. Abang aku kena kahwin dulu, baru aku seterusnya. Kah!

Hari Ahad yang lepas, kawan abang aku kahwin. Kahwin muda. Umur baru dua puluh dua. Ohh, kakak saudara aku pun kahwin muda. Dan ramailah yang aku tengok kahwin muda. Dan semestinya, mesti ada kebaikan kahwin muda.

Sebabnya, nanti bila dah besar, dah umur dalam empat ke lima puluh tahun, dah tak perlu nak bekerja keras menyara anak-anak, sebab masa tu kauorang dah boleh duduk rumah goyang kaki, anak-anak pula yang tanggung kauorang.

Tak macam Ayah aku, umur dah nak masuk lima puluh tahun, tapi masih kena bekerja keras sebab Abang aku masih belajar lagi. Sem lima pun belum lepas lagi awakkk..

Timbul kasihan aku padanya. Nak kena support aku lagi belajar. Adik-adik aku sekolah lagi. Banyak duit nak kena guna.

Jadi nasihat aku, kahwinlah muda andai sudah mampu. Jangan kau tak mampu lagi tapi dah gatal nak kahwin yek.

Ohkay, bye.

8 comments:

  1. nak kaya, nikah = Islam
    dah kaya baru nak nikah= Melayu
    haha. btw elok actually kawin muda tapi bergantung pada individu tu sendiri sama ada nak tgok dari segi baik atau tak.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, pandangan manusia pasal ni berbeza. (:

      Delete
  2. nak kawin tp duit tak de =( huwaaa. hehe

    ReplyDelete
  3. moga mereka bahagia hingga syurga...rezeki masing2 tiada siapa dapat duga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, semuanya bergantung pada rezeki (:

      Delete
  4. Trend sekarang kawen muda walaupun xde ilmu. Pesanan sblum kawen pasti otak matang nak tanggung beban dan tanggungjawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. manusia skrang memang pepelik. doa jelah yang terbaik =D

      Delete

Tekanlah aksara-aksara yang indah maka jadilah ayat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...