Home Creator Creation Review
Everyone has to hit the bottom before they climb back up in their lives. - Kang Gary

1 December 2015

Harapan

Assalamualaikum gais,



Yeah, baru berkesempatan dapat buka blog sebab kuota Wifi dan P1 dekat rumah dah nazak. Sangat sedih.

Aku pun tak faham senanye kenapa kuota Wifi Umobile dan P1 boleh habis serentak. Mungkin sebab aku terlalu asyik mendownload Running Man agaknya. Mungkinlah, Heh.

Okay, back to story.

Dekat dunia ni kan, termasuk aku, kau dan kita, mesti selalu berharap. Berharap pada yang tak sudi. Cehwah, hahaa..

Yeah, aku pun pernah berharap, berharap semoga result Mathematics masa exam sekolah dulu sekadar lulus. Tapi hampeh, bila dengan bangganya cikgu meletak huruf E besar-besar di muka hadapan kertas peperiksaan aku. Shame~

Dan mungkin juga ada manusia berharap semoga cintanya dibalas, tapi menemui kegagalan.

Dan mungkin juga ada manusia yang berharap semoga cikgu tak datang on that day sebab homework tak siap, dan harapan tinggal harapan. Kan? Jangan menipulah weh. Aku pun selalu macam tuh masa sekolah. Heh.

Dan, mungkin juga harapan nak stay-up sebab study tapi terlajak tidur. Heh. Aku selalu macam tuh. Kah!

Dan, ketahuilah. Allah beri apa yang manusia perlu, bukan apa yang manusia harap dan mahukan. - Imam Ghazali.

The End.

Ps: Harini birthday aku yang ke 18. Akhirnya aku dah 18 gais. Kah! Dan aku berharap kawan-kawan aku akan wish birthday aku, tapi guess what, sampai sekarang, satu orang pun aku tak nampak bayang. SO, ni salah satu harapan terkulai layu, mungkin. Huhuhuu..

So, anyone? Tak nak kasi hadiah pada aku ke? Heh.

11 comments:

  1. alhamdulillah... selamat hari lahir. semoga Allah panjangkan umur miss oren dan sentiasa murah rezeki.. selamat maju jaya dalam hidup :D

    ReplyDelete
  2. happy birthdayyyy!!semoga sukses selalu dlm kehidupan...

    ReplyDelete
  3. selamat menyambut ulangtahun kelahiran,semoga ceria selalu,muda miss oren :-)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, selamat hari lahir yang ke18.. semoga sis dikurniakan kesihatan yang baik, semoga kehidupan sis diberkati, dilindungi dan dirahmati oleh Allah SWT, semoga apa yang sis impikan Insha Allah, akan dimakbulkan.. Ceria selalu yea...! =D

    ReplyDelete
  5. Happy birthday, sis. May Allah bless (:

    ReplyDelete
  6. happy belated bithday. may Allah bless :)

    ReplyDelete

Everyone growing up by making a mistake.