Home Owner Gais Karya RulesReview
"Keep smile even your heart bleeding." - Saidina Ali.

25 December 2015

Pelik



Kau pandang dia, kau cop dia pelik.

Kau lihat dia, kau cakap dia pelik.

Kau memerhati dia, kau assume yang dia pelik.


Tapi kau sedar tak, sebenarnya yang pelik tu diri kau?


Kau sibuk memerhati dia,

Kau sibuk cop dia,

dan kau cakap yang dia pelik.

Tapi yang pelik tu sebenarnya kau.


Kau yang pelik tu.

Kau pelik.

Sebab kerja kau hanya memerhati dia,

dan cakap yang dia pelik.


Awak, cermin tu ada kat mana-mana.

Cermin tu ada kat sekeliling kita.

Jadi, jangan biarkan cermin tu berhabuk sendiri tanpa kau gunakannya.


Semua benda yang dicipta, mesti ada fungsinya.

Jadi gunakan.


Dan jangan sesekali assume orang tentang sesuatu

Hanya dengan first impression,

Kenal dia dulu,

Korek kisah dia dulu,

Gali tentangnya,

Baru kau tahu dia siapa.


Ahh! Aku pun pelik macam mana entry ni boleh wujud.

6 comments:

  1. dia pelik sbb dia x mcm kita dan kita x mcm dia. kita dan dia org yg berbeza. gituhhhh

    ReplyDelete
  2. Hahahah. Tak pe lah sekali sekala keluar entri pelik :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah.. bukan selalu dapat up entri pelik

      Delete

Tekanlah aksara-aksara yang indah maka jadilah ayat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...